niedziela, 30 grudnia 2012

W Nowy Rok z wyobraźnią...




Świat się zmienia.
Zmienia się zwłaszcza gdy rodzi się dziecko.
Każdy Rodzic chyba to wie.

Zmienia się. Jest lepszy. Bardziej wyraźny. Bardziej doceniany chyba.

Jak Lenka śpi ja uśmiecham się i dziękuję codziennie za to co mam. I myślę sobie że tyle rzeczy chcę jej pokazać, przekazać... tyle że aż nie wiem czy się uda.
 Bo czy ja kiedyś zastanawiałam się nad tym jak pachną kwiaty?? No zastanawiałam jedynie że są różne kwiaty i różnie pachną ale dlaczego, skąd, po co??
A dziecko pyta. Nie pyta dokładnie bo mówić mało mówi ale pyta. Swym spojrzeniem, palcem wskazującym macha i tylko słychać "to?", "a to?".
I każda odpowiedź moja musi być bardziej przemyślana.
Bo teraz muszę bardziej ważyć słowa, muszę bardziej zwracać uwagę na to co mniej ważne się wydawało. Bo mniej ważne dla mnie było a dla dziecka takie nie jest.

Czy ja się zastanawiałam kiedyś dlaczego rzeczy się nazywają jak się nazywają??
Może się zastanawiałam w interancie z dziewczynami dlaczego skarpetki są skarpetkami skoro powinny być "stopawiczkami" gdyby za tropem "rękawiczek" pójść.

Potem zobaczyłam skarpetki z palcami i wykrzyknęłam w myślach "stopawiczki!!!". Ale tyle mego zastanawiania się nad znaczeniem słów było chyba...

A teraz jakby odkrywam na nowo sens każdego słowa. Znaczenia wszystkiego na nowo się uczę.
Bo chciałabym wrażliwość wpoić. Indywidualizm i oryginalność.
Tak niedawno jeszcze przecież życie było inne.
Teraz widzę małe rzeczy. Wyjaśniam i objaśniam to na co niedawno nawet uwagi nie zwracałam. Przejmuję się bardziej. Mocniej czuję i lepiej smakuję.

Dziś chciałabym aż łapać rękami wszystko co się da! Dać!! Pokazać!! Ofiarować wszystko!! Wszystko co piękne i dobre! By sens był zawsze, dobre myśli i słowa ciepłe!

U progu Nowego Roku, gdy znów czas na podsumowania, plany i postanowienia.  Ja nie chcę postanawiać. Ja chcę spełniać wszystko!

I czasem tylko czarne myśli nachodzą, że ten świat taki niesprawiedliwy. Taki szary i ponury...

Ale dzieci mają dar. Jak Anioły zmieniają nasz świat na lepszy.




A w Nowym Roku Wam i Nam życzę oczu widzących piękno świata. Piękno życia.
Wyobraźni dziecka by widzieć to co już niewyobrażalne a przecież możliwe. I sił by to spełniać!!

18 komentarzy:

  1. Ale słodka ;)

    Szczęśliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Szczęśliwego! Zawsze jesteś! Dziękuję!! Wszystkiego dobrego!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana! Zajrzałam do Ciebie i też jest ślicznie!
      Wszystkiego dobrego!! I zapraszam!

      Usuń
  3. Ja nie wiem co się dzieje ze mną, ale jak widzę taka mała kruszynkę cudowna chciałabym mieć kolejna taka dla siebie:):):):) A Adka przed chwila była taka przecież!!!!
    Ile ma Twoja Lenka dokładnie teraz??? Wiesz, ze ja w pierwszej chwili myślałam, ze chcesz powiedzieć, ze będziecie mieli dzidziusia? haha.
    Tak dzieci zmieniają nasz cały świat. Jest dzięki nim cudowny. Dużo radości w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo Julittko, Maja taka mała, a ja już na widok jeszcze mniejszego dzidziusia najlepiej chciałabym go mieć w swoich ramionach:D Tylko mój mąż tak optymistycznie do tego nie podchodzi, hahaha;))

      Usuń
    2. Dziewczyny Kochane! I ja tak mam! I za brzuszkiem mi się tęskni ciążowym! I nawet poród przyszły już planuję:))) Ale jeszcze muszę poczekać, oboje chcemy ale musimy czekać :)
      Lenka teraz ma 19 miesięcy, w Wigilię skończyła. Podobo wygląda na więcej. Ja porównania nie mam:))
      Dziękuję Julitko za Twe słowa!!

      Usuń
    3. Iza mnie się też tęskni za brzuszkiem ciążowym;)
      Tylko ja już młoda nie jestem, a o Natalkę walczyłam ponad 3 lata, po drodze poronienia, teraz z moją trombofilią byłoby różnie w ciąży, nie przeżyłabym znowu straty;(
      Dlatego cieszę się że mam te moje dziewczyny kochane, czasami mi łezka kręci się w oku z radości i miłości do nich ;)
      Szczęśliwego ;)*

      Usuń
  4. Zgadzam się z każdym napisanym słowem przez Ciebie Iza, z każdą jedną kropką i przecinkiem, a te zdania: "Ale dzieci mają dar. Jak Anioły zmieniają nasz świat na lepszy." To ja sobie gdzieś wpisze wielkimi drukowanymi literami bo jest tak piękne i całą prawdę i sens te słowa zawierają...
    Wszystkiego co najlepsze Iza:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci! Tylko nie mów że Ty mnie cytować kiedyś tam będziesz, hehe! Bo ja to rzadko zabłysnę czymś, a tym razem może i mi się udało:)))
      Dziękuję że jesteś!
      I za najlepszości dziękuję! Ściskam Was! :**

      Usuń
  5. Prześliczna puenta... Oby Ci tych aniołów zawsze pod dostatkiem zycie pod nogi kładło. A z nich radość i dobroć czerp dla siebie pełnymi garściami i o SOBIE nigdy nie zapominaj Izo :))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maryś! Pieknie to napisałaś mi! To o SOBIE faktycznie czasem zapominam:) Dziękuję, dziękuję!
      Ściskam mocno!

      Usuń
  6. Ślicznie Iza napisałaś :-) Cały sens w tych słowach Twoich. Dzieci swoim jedynie istnieniem, nic nie robieniem, niczego nietłumaczeniem i niepretensjonalnością .. nic nie czyniąc szczególnego.. czynią tak wiele, że zatyka nas z wrażenia. Mają niesamowitą moc rozsiewania dobra swoim po prostu bytem. Oczkami figlarnymi, minami naburmuszonymi, paluszkiem ubrudzonym w błocie pokazującym piękną babkę z piasku.. A my jak tylko zechcemy się im bliżej przyjrzeć, wiele możemy się nauczyć :-) Uściski dla was :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja? Jak Ty to ślicznie napisałaś!! I dopowiedziałaś to o czym ja zapomniałam że od dzieci możemy nauczyć się wiele.
    Dzięki Iwonko! I od nas dla Was uściski też!

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniały tekt, wspaniałe zdjęcia! cudnie! :) i co do postanowien mam takie samo zdanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodałabym jeszcze: KIEDY ŚMIEJE SIĘ DZIECKO - ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń